ZARZĄDZENIE NR 7 KJD Z DNIA 15 LUTEGO 2022 R. w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych w trybie zdalnym w semestrze letnim na studiach stacjonarnych I i II stopnia
ZARZĄDZENIE NR 7
KIEROWNIKA JEDNOSTKI DYDAKTYCZNEJ WYDZIAŁU POLONISTYKI
UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO
Z DNIA 15 LUTEGO 2022 R.
w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych w trybie zdalnym w semestrze letnim na studiach stacjonarnych I i II stopnia organizowanych na Wydziale Polonistyki
Na podstawie § 5 ust. 1 pkt 1 zarządzenia nr 111 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 września 2021 r. w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych, egzaminów i zaliczeń w trybie zdalnym (Monitor UW z 2021 r. poz. 222) zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Dla kierunków studiów prowadzonych na Wydziale Polonistyki w trybie stacjonarnym w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022 dopuszcza się prowadzenie w trybie zdalnym w całości lub w części następujących zajęć dydaktycznych:
1) filologia bałtycka:
a) Historia literatury łotewskiej [3020-BB1HLO], I rok studiów II stopnia;
b) Nauka języka łotewskiego (C1) [3020-BB2NLO], II rok studiów II stopnia;
c) Wstęp do literatury łotewskiej [3020-BA3WLL], III rok studiów I stopnia;
d) Wybrane zagadnienia kultury krajów bałtyckich [3020-BB2WZB], II rok studiów II stopnia;
e) Źródła tradycji krajów bałtyckich [3020-BA1ZTK], I rok studiów I stopnia;
2) filologia polska:
a) Gramatyka opisowa języka polskiego [3003-P1A1GO], I rok studiów I stopnia (wykład);
b) Gramatyka opisowa języka polskiego I [3003-11A1GR], I rok studiów I stopnia (wykład);
c) Kultura języka polskiego I [3003-11A1KT], I rok studiów I stopnia (wykład);
3) filologia polskiego języka migowego:
a) Technologie informacyjne dla języków migowych [3020-J1B1TI], I rok studiów II stopnia;
4) logopedia ogólna i kliniczna:
a) Afazja [3007-L1B1AA], I rok studiów II stopnia (wykład);
b) Diagnoza i terapia logopedyczna [3007-L1B2DT], II rok studiów II stopnia (grupy prowadzone przez dr hab. Olgę Jauer-Niworowską);
c) Diagnozowanie i usprawnianie dzieci z zaburzeniami mowy [3007-L1S1MK1], I rok studiów II stopnia;
d) Dyzartria [3007-L1B1DZ], I rok studiów II stopnia;
e) Neurogenne zaburzenia mowy (w tym dyzartria) – ich uwarunkowania neuropsychologiczne i psychologiczne [3007-L1S2OJ2], II rok studiów II stopnia;
f) Neuropsychologia [3007-L1B1NP], I rok studiów II stopnia;
g) Niedokształcenie mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną
[3007-L1B2NI], II rok studiów II stopnia;
h) Podstawy ochrony własności intelektualnej [3007-L1A1POWI], I rok studiów I stopnia;
i) Stymulacja rozwoju mowy i języka dziecka [3007-L1A2SR-W3], II rok studiów I stopnia;
j) Zaburzenia mowy i jej rozwoju u osób z wadą słuchu [3007-L1B1ZS], I rok studiów II stopnia (wykład);
5) slawistyka:
a) Odmiany języka słoweńskiego [3005-KU6OJSLW], I rok studiów II stopnia;
b) Šta reči govore o nama? Znanje o svetu zapisano u jeziku [3005-LU9-LEKSY], zajęcia fakultatywne;
c) Technologie informacyjne i komunikacyjne [3005-KL4TECH], II rok studiów I stopnia;
6) sztuka pisania:
a) Najnowsza literatura polska [3007-S1A1NL], I rok studiów I stopnia (wykład);
b) Wykład monograficzny: Bestseller w kulturze [3007-S1A1W1-4], I rok studiów I stopnia (wykład).
2. Lektoraty języków obcych nowożytnych oraz zajęcia ogólnouniwersyteckie prowadzone są na zasadach określonych w § 5 ust. 4 zarządzenia nr 111 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 16 września 2021 r. (Monitor UW z 2021 r. poz. 222).
3. Praktyki odbywają się w trybie indywidualnie uzgadnianym między studentem, pracodawcą a powołanym przez kierownika jednostki dydaktycznej (KJD) dla danego kierunku studiów opiekunem praktyk zawodowych.
4. Zajęcia dydaktyczne przewidziane do prowadzenia w trybie stacjonarnym, a nieuwzględnione w niniejszym zarządzeniu, zgodnie z § 9 zarządzenia nr 111 (Monitor UW z 2021 r. poz. 222) mogą być okresowo prowadzone w trybie zdalnym wyłącznie za zgodą KJD wyrażoną na uzasadniony wniosek prowadzącego zajęcia.
5. Zajęcia dydaktyczne, o ile nie zostało inaczej zaplanowane w programie studiów, nie mogą w całości odbywać się w trybie zdalnym asynchronicznym. Aby zapewnić studentom możliwość synchronicznego uczestnictwa w zajęciach, prowadzący zajęcia powinien:
1) korzystać z odpowiednich narzędzi: Google Meet, Zoom, platforma „Kampus", w szczególnie uzasadnionych przypadkach „Microsoft Teams";
2) przekazać studentom przed pierwszymi zajęciami podstawowe informacje o zasadach korzystania z wybranego narzędzia, w szczególności poinformować o obowiązku komunikowania się za pośrednictwem kont i profili uniwersyteckich.
§ 2
1. Podstawowym sposobem prowadzenia konsultacji i dyżurów dydaktycznych na Wydziale Polonistyki jest tryb stacjonarny: w stałych i uprzednio ogłoszonych dniach i godzinach, w budynkach Uniwersytetu Warszawskiego.
2. Dopuszcza się, by w uzasadnionych przypadkach konsultacje i dyżury dydaktyczne odbywały się w trybie hybrydowym (tj. stacjonarnie z możliwością zdalnego połączenia z prowadzącym) lub całkowicie zdalnie, w stałych i uprzednio ogłoszonych dniach i godzinach, z użyciem właściwych narzędzi elektronicznych (Google Meet, Zoom). Link do dyżuru podaje się razem z informacjami o jego terminie.
3. Osoby prowadzące dyżury dydaktyczne w trybie zdalnym na prośbę studentów powinny dać możliwość spotkania się w trybie stacjonarnym.
§ 3
1. Zaliczenia końcowe i egzaminy przewidziane na sesję letnią prowadzi się w trybie stacjonarnym; zapis ten nie dotyczy zajęć dydaktycznych, które w programie studiów zostały zaplanowane jako prowadzone w trybie zdalnym.
2. Za zgodą KJD wyrażoną na uzasadniony wniosek osoby prowadzącej zajęcia zaliczenie końcowe może zostać przeprowadzone w trybie zdalnym.
3. W uzasadnionych przypadkach na wniosek egzaminatora KJD może podjąć decyzję o zmianie formy egzaminu na zdalną. Ewentualne zmiany zostaną ogłoszone w oddzielnym zarządzeniu KJD wraz z harmonogramem letniej sesji egzaminacyjnej.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.